Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hemnet - 500 internal server error

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag kommer inte in på hemnet från min ordinarie webbläsare Firefox. Däremot fungerar det från Google Chrome. Har rensat i historiken men det hjälper inte. Vad kan jag göra mer? Felmeddelandet:
500 Internal Server Error
If you are the administrator of this website, then please read this web application's log file and/or the web server's log file to find out what went wrong.

500 Internal Server Error beror på webbservern, inte något hos dig.

Det du kan göra är att prova stänga av eventuella plugins du har i Firefox, fungerar det ändå inte kontakta Hemnet.

Ursprungligen av keptang:

500 Internal Server Error beror på webbservern, inte något hos dig.

Det du kan göra är att prova stänga av eventuella plugins du har i Firefox, fungerar det ändå inte kontakta Hemnet.

Hemnet rekommenderar att jag installerar om Firefox. Vill helst inte göra det pga saker/länkar/plugin som brukar försvinna i samband med detta.
Då har jag bl a dessa plugins/tillägg som kanske ställer till?:
uBlock
IPFood (vet ej hur den har hamnat där och vad den syftar)

Prova stäng av plugins. Vet du inte vad någon plugin är, ta bort det.

Ursprungligen av keptang:

Prova stäng av plugins. Vet du inte vad någon plugin är, ta bort det.

Det var ena plugin som ställde till. Tack för hjälpen!

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-01-31 19:15
Ursprungligen av calinou:

Hemnet rekommenderar att jag installerar om Firefox. Vill helst inte göra det pga saker/länkar/plugin som brukar försvinna i samband med detta.

Torrt standardsvar. Bättre att se över vilka plugins man har.
Eller prova en annan FIrefoxprofil, gärna en ny och tom profil.
Eller ännu snabbare – öppna ett privat fönster och prova där!

Ursprungligen av reboot81:

Torrt standardsvar. Bättre att se över vilka plugins man har.
Eller prova en annan FIrefoxprofil, gärna en ny och tom profil.
Eller ännu snabbare – öppna ett privat fönster och prova där!

Tack för tipsen! det visste jag inte att man kunde skapa en profil. Är det användningsbart om flera surfar på samma Firefox? Detta med privat fönster hade jag inte tänkt på att prova. Nu har det löst sig i alla fall.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2017-02-01 09:07

Fast varför härja omkring på klientsidan när det är ett serverfel som TS får? Även om TS Firefox har en trasig plugin ska ju inte serversidan välta. Jag skulle säga att Hemnets support inte vet vad ett 500-fel är öht.

(om man är lite brysk i sitt svar...)

1
Bevaka tråden