Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med mitt yahoo-konto (för email)

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Idag har mitt epostkonto på yahoo slutat att fungera. När jag går in och tittar på mina inställningar så kan jag se att någon annan verkar ha loggat in på mitt konto från flera olika ställen i Sverige. Det verkar ju litet konstigt om det handlar om flera olika individer. De enda inläggningarna som är mina är från Örebro respektive Sthlm [se bild]
Jag har bytt lösenord flera gånger idag men problemet verkar kvarstå. Vad göra?
mvh Jonas

Det är nog ingen annan som loggat in på kontot. Tror mer det är så att du har kontot på t.ex. din mobiltelefon? Därav flera olika IP-adresser, lokationerna kan du i stort sett bortse ifrån då alla åtminstone är i Sverige.

Fungerar inte kontot så kontakta Yahoo.

edit: Då Yahoo Mail (och många andra tjänster) köpts upp av Verizon så skulle jag bytt leverantör, innan det eventuellt läggs ner.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-01-24 22:38

Sidospår: sämre leverantör, sett ur säkerhetsperspektivet går inte att hitta. Men du kan inte lämna den för gott – Yahoo "återanvänder" adresser, dvs om du överger din adress och inte loggar in på X månader, så blir den tillgänglig för allmänheten. Vilket gör att bandit Y kan skicka återställningsmail eller vad det nu kan vara till din "gamla" mailadress.

1
Bevaka tråden